Jumalan poikien ilmestyminen

:

Table of contents

 

Johdanto
Luku 1      Keitä ovat ilmestyneet Jumalan pojat?
Luku 2      Milloin he ilmaantuvat ja miksi?
Luku 3      Kuusi askelta ilmestymiseen
Luku 4      Koulun aloittaminen
Luku 5      Valmistautuminen henkisesti
Luku 6      Valmistautuminen fyysisesti
Luku 7      Lähesty Jumalaa
Luku 8      Kuoleta lihasi
Luku 9      Vaella uskossa
Luku 10      Ole Jumalan ystävä
Luku 11      Rakkaus
Luku 12      Katsele Hänen ihanuuttaan
Luku 13      Kaipaus palvella Häntä
Luku 14      Älä aseta mitään rajoja
Luku 15      Ala mieltyä muutokseen
Luku 16      Ole tyytyväinen
Luku 17      Meihin ilmestyvä kirkkaus
Luku 18      Hyvin tehty
Luku 19      Tuhatvuotinen Valtakunta
Luku 20      Uusi Jerusalem
Luku 21      Isä meidän
Luku 22      Loppusana

 

 

Johdanto

 

Roomalaiskirje 8:19–22 sanoo: Sillä luomakunnan harras ikävöitseminen odottaa Jumalan lasten [KJV poikien] ilmestymistä. Sillä luomakunta on alistettu katoavaisuuden alle – ei omasta tahdostaan, vaan alistajan – kuitenkin toivon varaan, koska itse luomakuntakin on tuleva vapautetuksi turmeluksen orjuudesta Jumalan lasten kirkkauden vapauteen. Sillä me tiedämme, että koko luomakunta yhdessä huokaa ja on synnytystuskissa hamaan tähän asti. Johannes 8:32 sanoo: ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi. Tässä kirjassa tulen jakamaan kanssasi joitain niistä totuuksista, jotka olen vastaanottanut Jumalalta. Ne tuodaan esille yksinkertaisella tavalla, jota on helppo ymmärtää. Tässä joitain kysymyksiä, joihin tullaan vastaamaan:

  • Keitä ovat ilmestyneet Jumalan pojat?
  • Kuinka Jumalan Sana kuvailee näitä poikia?
  • Kuinka nämä raamatunkohdat pätevät sinuun?
  • Kuinka sinusta voi tulla ilmestynyt Jumalan poika?
  • Millainen valmistautuminen on välttämätöntä ilmestyneeksi Jumalan pojaksi tulemisen kannalta?

Ehkä sinulle on tai ehkä sinulle ei ole opetettu siitä, mitä tarkoittaa olla ilmestynyt poika, joten aloittakaamme perusmääritelmästä. Sana ilmestynyt määritellään seuraavasti: loistava, se on: ilmeinen (kirjaimellisesti tai kuvainnollisesti); neutri (adverbina) julkisesti, ulkoisesti:—laajalti, + ilmaantua, tunnettu, ilmentyä, avoin (avoimesti), ulkonainen (ulkonaisesti) (G5318). Se, että sinusta tulee ilmestynyt Jumalan poika, on hengellisen kasvusi huipentuma, siitä ajasta, jona astuit sisälle Jumalan Valtakuntaan pelastuksen yhteydessä, siihen asti kun sinusta tulee Jumalan Pojan heijastuma. (Sana poika pitää sisällään molemmat sukupuolet.) Harmillista kyllä, monet uskovat luulevat, että on mahdotonta saavuttaa tuollaista asemaa. Toiset eksyttävät itsensä uskomaan, että ovat saavuttaneet korkean hengellisen aikuisuuden tason ja että he ovat jo ilmestyneitä Jumalan poikia, mutta hedelmää, jolla näyttää toteen heidän olettamuksensa, on vähän tai sitä ei ole lainkaan. Toiset taas uskovat kykenevänsä aikuistumaan tietylle tasolle, mutta heistä ei koskaan tule Kristuksen kaltaisia vaikuttimissaan, ajatuksissaan ja teoissaan. On ilmiselvää, että seurakunnalla on vaihtelevia mielipiteitä tästä aiheesta.
Tässä kirjassa Jumala (Henkensä kautta) paljastaa suunnitelmansa ja tarkoituksensa ilmestyneitä poikiansa varten. Rukoukseni on, että hengelliset silmäsi avataan lukiessasi, ja että vastaanotat totuuksia, jotka muuttavat elämäsi lopullisesti. Rohkaisen sinua laittamaan sivuun mitkä tahansa mielipiteet tai ajatukset, joita sinulla on tähän aiheeseen liittyen. Lue tätä kirjaa avoimella sydämellä, kaipauksella oppia, ja halukkuudella vastaanottaa totuutta.
On etuoikeus, että sinua kutsutaan Jumalan pojaksi. On vielä suurempi etuoikeus olla ilmestynyt Jumalan poika. Mikäli kaipaat olla ilmestynyt poika, sinun on etsittävä ja toteltava Jumalan ohjeita, jotta tuo ilmestyminen tapahtuisi. Tämä kirja on näyttävä sinulle, keitä ilmestyneet pojat ovat; mutta mikä vielä tärkeämpää, mitä sinun on tehtävä, jotta sinusta itsestäsi tulisi sellainen.

 

Luku 1

Keitä ovat ilmestyneet Jumalan pojat?

Roomalaiskirje 8:13–23 sanoo: Sillä jos te lihan mukaan elätte, pitää teidän kuoleman; mutta jos te Hengellä kuoletatte ruumiin teot, niin saatte elää. Sillä kaikki, joita Jumalan Henki kuljettaa, ovat Jumalan lapsia [KJV poikia]. Sillä te ette ole saaneet orjuuden henkeä ollaksenne jälleen pelossa, vaan te olette saaneet lapseuden hengen, jossa me huudamme: ”Abba! Isä!” Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että me olemme Jumalan lapsia.
Mutta jos olemme lapsia, niin olemme myöskin perillisiä, Jumalan perillisiä ja Kristuksen kanssaperillisiä, jos kerran yhdessä hänen kanssaan kärsimme, että me yhdessä myös kirkastuisimme. Sillä minä päätän, että tämän nykyisen ajan kärsimykset eivät ole verrattavat siihen kirkkauteen, joka on ilmestyvä meihin. Sillä luomakunnan harras ikävöitseminen odottaa Jumalan lasten
[KJV poikien] ilmestymistä.
Sillä luomakunta on alistettu katoavaisuuden alle – ei omasta tahdostaan, vaan alistajan – kuitenkin toivon varaan, koska itse luomakuntakin on tuleva vapautetuksi turmeluksen orjuudesta Jumalan lasten kirkkauden vapauteen. Sillä me tiedämme, että koko luomakunta yhdessä huokaa ja on synnytystuskissa hamaan tähän asti; eikä ainoastaan se, vaan myös me, joilla on Hengen esikoislahja, mekin huokaamme sisimmässämme, odottaen lapseksi-­ottamista, meidän ruumiimme lunastusta.
Ilmestyneet Jumalan pojat ovat niitä uskovia, jotka ovat aikuistuneet siihen pisteeseen asti, että heillä on Jumalan luonto ja luonne. He ovat kuolleet itselleen, heidät on tyhjennetty heidän itsekkäistä haluistaan, ja he ovat täynnä Henkeä. Ennen kuin jostakin henkilöstä voi tulla ilmestynyt Jumalan poika, on hänestä ensin tultava Jumalan poika. Roomalaiskirje 8:14 antaa tarkan kuvauksen Jumalan pojista; ne, joita Henki johdattaa, ovat Jumalan poikia.
Työ, jonka Jeesus teki ristillä, antoi kaiken, mitä tarvitsemme tullaksemme Jumalan pojiksi. Mitään ei voida lisätä siihen, mitä Jeesus teki. Jeesus Kristus on maksanut kaiken, mitä tarvitaan Jumalan poikana olemiseen (olipa se ilmentynyt aikuisuutena tai ei). Hänessä meillä on varustus ilmestyneiksi Jumalan pojiksi muuttumiseen, mutta meidän on ensin käytävä läpi hengelliseen aikuisuuteen pääsemisen prosessi. Roomalaiskirje 12:2 osoittaa yhden tämän prosessin osan olevan mielemme uudistus sitä mukaa kuin meistä tulee enemmän Kristuksen kaltaisia.
Jälleen kerran, Roomalaiskirje 8:14 sanoo: Sillä kaikki, joita Jumalan Henki kuljettaa, ovat Jumalan lapsia [KJV poikia]. Sinusta tulee Jumalan lapsi pelastuksen kautta; ilmaus Jumalan poika kuitenkin viittaa johonkin aivan muuhun. Apostoli Paavali selittää eron Jumalan lapsena olemisen ja Jumalan poikana olemisen välillä Roomalaiskirje 7:ssä ja 8:ssa. Roomalaiskirje 7:ssä Paavali oli Jumalan lapsi, mutta hän sanoi jakeessa 15: Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen. Paavali löysi itsensä sotatilasta lihaansa vastaan. Vaikka hän oli Jumalan lapsi, hänen lihansa esti häntä olemasta Hengen johdattamana, mikä olisi tehnyt hänestä Jumalan pojan. Luvussa 8 on ilmeistä, että Paavalin elämässä oli tapahtunut monta dramaattista muutosta. Lihan kanssa taistelemisen sijaan hän oli Hengen johdatuksessa ja häntä ilmiselvästi pidettiin Jumalan poikana.
Roomalaiskirje 8:ssa olevat totuudet paljastavat elintärkeitä oivalluksia siitä, kuinka mekin voimme Paavalin tavoin siirtyä jatkuvasta lihaa vastaan taistelemisesta Hengessä vaeltamiseen. Roomalaiskirje 7:n ja 8:n perusteellinen tutkiminen avaa silmäsi lukuisille totuuksille, jotka aikaansaavat sinussa samaa hedelmää, josta Paavali nautti vaeltaessaan Jumalan yhteydessä. Ehdotan, että vietät hetken aikaa tutkien näitä katkelmia. Ne antavat sinulle valtavaa ilmestystä muutoksista, jotka ovat välttämättömiä voidaksesi siirtyä lihasta Henkeen.

Liha vastaan Henki
Roomalaiskirje 8:8:ssa (AS) Paavali selittää, että ne, jotka ovat lihassa, eivät voi olla Jumalalle mieliksi. Meidän on päästävä siihen ymmärrykseen, että jos me elämme lihassa, emme koskaan tule miellyttämään Jumalaa. Sitä vastoin, jos elämme Hengessä ja olemme Hänen johdattamia, emme voi täyttää lihan himoa (Galatalaiskirje 5:16). On mahdotonta vaeltaa Hengessä ja lihassa samaan aikaan. Hengessä pysyminen saa sinut muuttumaan Jumalan pojaksi. Paavali oppi, kuinka hallita lihaansa, koska hän tahtoi miellyttää Jumalaa, ja me voimme tehdä samoin.
Kaikki uskovat ovat kohdanneet saman turhautumisen, jonka Paavali kohtasi Roomalaiskirje 7:ssä. Lihallinen luonto (liha) sotii meissä olevaa Kristuksen luontoa vastaan. Niin pian kuin synnymme Jumalan perheeseen, tuo kamppailu alkaa. Usein huomaamme, että lihamme on paljon vahvempi kuin ymmärsimmekään. Meidän on kohdattava se tosiasia, ettei vanha luonto koskaan tule tekemään Jumalan kanssa yhteistyötä; näin ollen sen on kuoltava! Meidän on kuoletettava liha, koska se on Henkeä vastaan ja tulee aina olemaan. Luonnollinen ihmisemme (lihallinen luonto) ei koskaan tule olemaan yhtä mieltä sen kanssa, mitä Jumala sanoo, tai tottelemaan Pyhän Hengen kehotuksia. Se on kiellettävä, kunnes sillä ei ole meihin mitään valtaa. Muutoin lihamme ja Jumalan Hengen välillä tulee olemaan jatkuva taistelu.
Sanonpa sen jälleen kerran! Liha ja Henki ovat toisiansa vastaan ja tulevat aina olemaan. Et voi olla yhtä aikaa lihassa ja Hengessä. Sinä kuitenkin voit siirtyä toisesta toiseen. Joku, joka on hengellisesti herkkä, kykenee havaitsemaan tällaisen muutoksen. Olet saattanut tunnistaa tällaisen muutoksen itsessäsi tai toisissa uskovissa.
Ei ole mitään keinoa voittaa lihaasi pysyessäsi vanhassa luonnossa. Kun vastaanotat Kristuksen luonnon pelastuksen yhteydessä, sinulle annetaan vaihtoehtoinen tapa elää. Vastaanotat Hengen syntyessäsi uudesti, ja Henki antaa sinulle voiman tulla Jumalan pojaksi.
Jumala koettaa puhdistaa lihallisuuden pois lapsistaan, niin ettei näiden sisimmässä ole jäljellä muuta kuin Hänen luontonsa. Et voi olla Jumalan poika, jos olet syntiselle luonnollesi alamainen. Vaeltaessasi synnissä käyttäydyt paholaisen tavoin. Kuitenkin totellessasi Jumalaa ja ilmentäessäsi Hänen luonnettaan käyttäydyt Hänen tavoin. Silloin sinua kutsutaan Jumalan pojaksi.
Tässä vaiheessa en puhu ilmestyneenä Jumalan poikana olemisesta. Se on kokonaan toinen asia. Sinusta on ensin tultava Jumalan poika (sellainen, joka on Hengen johdattama), ennen kuin sinusta voi tulla ilmestynyt Jumalan poika. Ilmestyneenä Jumalan poikana olemiseen kuuluu se, että käy läpi Kristuksen kuvan kaltaiseksi aikuistumisen prosessin.

Muutu Jumalan pojaksi
Jumalan lapsena olet saattanut pohtia, millaiseksi Jumala tarkkaan ottaen on sinut kutsunut. Ennen kaikkea Hän on kutsunut sinut olemaan poikansa. (Muista, että poika viittaa Sanassa kumpaankin sukupuoleen.) Hän myös kaipaa, että sinusta tulee ilmestynyt poika, mikä on yksinkertaisesti poika, joka on kasvanut aikuiseksi ja josta on tullut hengellisesti kypsä. Ilmestyneenä poikana olet oleva kiireinen tehdessäsi Isän tekoja, heijastaen jumalista luonnetta, ja pysyessäsi Hengessä jatkuvasti.
Ne siunaukset, jotka Jumala kaipaa antaa lapsilleen, on selitetty selkeästi Kirjoituksissa, mutta usein tuntuu siltä, ettemme kykene uskomaan tai vastaanottamaan niitä, koska niitä ei voida erottaa luonnollisen mielemme avulla. Me rajoitamme Jumalan ilmestyksen nojautumalla rajalliseen, erehtyväiseen päättelykykyymme. Me myös jäämme Jumalan totuuksia vaille, koska toiset ovat kertoneet meille, että Hänen lupauksensa ovat toista ajanjaksoa varten tai ne ovat ainoastaan harvoille valituille. Monet Raamattuun uskovat saarnaajat kertovat sinulle, että on olemassa ilmestyneitä Jumalan poikia; useimmat heistä kuitenkin uskovat, ettei sinusta voi tulla ilmestynyttä poikaa ennen kuin saat kirkastetun ruumiisi. Näin ollen se, että sinulla on uskoa tuohon valheoppiin, haittaa uskoasi siihen, että sinusta voi tulla ilmestynyt Jumalan poika tässä elämässä.
Sinun on päätettävä, jatkatko tuollaiseen valheeseen uskomista vai valitsetko uskoa totuuteen. On surullinen asia kuulla totuutta, mutta silti olla uskomatta tai vastaanottamatta sitä, koska uskot jo ennestään valheeseen. (Muista, että valhe on mikä tahansa uskomasi asia, joka on muuta kuin totuutta, jonka Jumala ja Hänen Sanansa vahvistavat.) Jumalan Sanassa olevat totuudet muuttavat elämäsi, jos päätät uskoa niihin. Ehdotan, että pysähdyt juuri nyt ja tutkit sydäntäsi. Kysy itseltäsi, haluatko vastaanottaa totuutta vai et. Jos tajuat uskoneesi valheita siitä, keneksi Jumala on sinut kutsunut, niin nyt on aika tehdä parannus. Avaa sydämesi ja etsi Jumalaa saadaksesi tarvitsemasi vastaukset liittyen siihen, kuinka muuttua ilmestyneeksi Jumalan pojaksi.

Aikuisuuden saavuttaminen
Uskallan sanoa, että monet teistä, jotka luette tätä kirjaa, uskotte, ettei Kristuksen täyteyden mittaan (ilmestyneeksi Jumalan pojaksi) voi päästä, ennen kuin jättää kuolevaisen ruumiinsa taakseen. Totuus on, että sinä voit aikuistua Kristuksen täyteyden mittaan, eikä ole mitään tekosyytä sille, ettet tee niin. Ymmärräthän, että Kristuksen mittaan aikuistuminen ei tarkoita täydellisyyden saavuttamista eikä sitä, että on tasavertainen Kristuksen kanssa vanhurskaudessa tai asemassa. Se tarkoittaa yksinkertaisesti, että ilmestyneenä Jumalan poikana olet saavuttanut aikuisuuden siinä, mikä ikinä oletkaan kutsuttu olemaan osana Kristuksen Ruumista. Toisin sanoen olet kehittänyt hengellisyyttä siihen pisteeseen asti, että olet saavuttanut täysi-ikäisyyden nimenomaisessa osassasi Kristuksen täyteyttä. Jokainen meistä on osa Kristuksen Ruumista, ja kukin voi saavuttaa oman nimenomaisesti säädetyn tasonsa Kristuksen mitasta ilmestyessään Jumalan poikana.
Kun saavutat aikuisuuden ilmestyneenä Jumalan poikana, et tule olemaan niiden uskovien kaltainen, jotka ovat jääneet lihallisiksi ja itsekkäiksi. Johannes 14:12:ssa Jeesus sanoi, että Hänen poikansa tulisivat tekemään suurempiakin tekoja kuin Hän teki, koska Hän oli menossa takaisin Isän luokse. Kuinka tämä tapahtuu? Se tapahtuu, kun kukin meistä toimii aikuisuudessa Kristuksen Ruumiissa. Sinä olet yksittäinen Kristuksen Ruumiin jäsen, ja sinut on kutsuttu tulemaan sopivalla tavalla yhteenliitetyksi toisiin Ruumiin jäseniin. 1. Korinttolaiskirje 12:18 sanoo, että Jumala asettaa itse kunkin Ruumiiseen niin kuin Hän näkee hyväksi. Kun kaikki osat toimivat yhdessä kuten Henki johdattaa, tullaan tekemään suurempia tekoja kuin voimme kuvitellakaan.
On vaikea löytää sellaista seurakuntaa, jonka jäsenet pysyvät Kristuksessa ja ovat yhteenliitettyjä – toimien kuten Henki tahtoo. Useimmista jäsenistä ei tule Jumalan poikia (he eivät ole Hengen johdattamia), ja vielä harvemmista tulee ilmestyneitä Jumalan poikia. Kristuksen täyteys voidaan saavuttaa ainoastaan silloin kun kaikki Hänen Ruumiinsa jäsenet toimivat aikuisuudessa sillä paikalla, jonne Jumala on heidät kutsunut. Jumala on kutsunut meidät kaikki yhdessä olemaan Kristuksen täyteys. Yksikään ihminen ei voi saavuttaa Kristuksen täyteyttä yksinään. Jumala vaatii sinua pääsemään täyteyteen sinun osassasi Kristuksen Ruumista. Toisin sanoen sinun tulee aikuistua siinä määrin kuin Jumala on säätänyt sinut olemaan Kristuksen kaltainen.
Ilmestyneet Jumalan pojat ovat niitä, jotka ovat päässeet aikuisuuteen siinä osassa, mihin heidät on kutsuttu Kristuksen täyteydessä. He eivät ole täydellisiä, mutta he ovat aikuistuneet sille tasolle, johon Jumala on heidät kutsunut. Jumalan luonne ja luonto ilmenee heissä.

Viisi lahjapalveluvirkaa seurakuntaa varten
Efesolaiskirje 4:10–16 viittaa Jeesukseen sanoessaan: Hän, joka on astunut alas, on se, joka myös astui ylös, kaikkia taivaita ylemmäksi, täyttääkseen kaikki. Ja hän antoi muutamat apostoleiksi, toiset profeetoiksi, toiset evankelistoiksi, toiset paimeniksi ja opettajiksi, tehdäkseen pyhät täysin valmiiksi palveluksen työhön, Kristuksen ruumiin rakentamiseen, kunnes me kaikki pääsemme yhteyteen uskossa ja Jumalan Pojan tuntemisessa, täyteen miehuuteen, Kristuksen täyteyden täyden iän määrään, ettemme enää olisi alaikäisiä, jotka ajelehtivat ja joita viskellään kaikissa opintuulissa ja ihmisten arpapelissä ja eksytyksen kavalissa juonissa; vaan että me, totuutta noudattaen rakkaudessa, kaikin tavoin kasvaisimme häneen, joka on pää, Kristus, josta koko ruumis, yhteen liitettynä ja koossa pysyen jokaisen jänteensä avulla, kasvaa rakentuakseen rakkaudessa sen voiman määrän mukaan, mikä kullakin osalla on.
Jumala antoi seurakunnalleen viisi palveluvirkaa. Efesolaiskirje 4:12 sanoo, että ne annettiin sitä varten, että pyhät tehtäisiin täysin valmiiksi. Tehdä täysin valmiiksi pohjimmiltaan tarkoittaa: kokonaisvaltainen varustaminen (G2677). Nämä palveluvirat annettiin sitä varten, että pyhät varustettaisiin ja valmistettaisiin tekemään erinäisiä palveluksen töitä. Eräs näistä töistä on Kristuksen Ruumiin rakentaminen. Efesolaiskirje 4:16 selittää tämän prosessin huipentuman, joka on se, että jokainen osa on liitetty sopivalla tavalla yhteen, antaen toinen toisilleen ja vastaanottaen toinen toisiltaan rakkaudessa.
Paimenten tarvitsee laskea raamatulliset perustukset seurakuntaa varten. Efesolaiskirje 2:20 sanoo, että me (seurakunta) olemme apostolien ja profeettojen perustukselle rakennettuja. Surullista kyllä, iso osa tämän päivän seurakunnasta ei usko näiden kahden palvelulahjan olevan edelleen olemassa. Viimeisinä päivinä Herra on kuitenkin avaamassa ovia näille viidelle palvelulahjalle tehdä sitä, mitä heidät on kutsuttu tekemään, eli valmistaa ja varustaa Kristuksen Ruumista tekemään palveluksen työtä. Tätä työtä ei ole saatu valmiiksi, ja on paljon perustavaa laatua olevaa työtä, jota tarvitsee tehdä uskovissa, mikäli nämä aikovat muuttua ilmestyneiksi Jumalan pojiksi.
saatana on eksyttänyt monet seurakunnassa uskomaan, että apostoleja ja profeettoja oli olemassa vain ensimmäisen vuosisadan seurakunnassa. Todiste siitä, että tämä oppi on eksytystä, löytyy Efesolaiskirje 4:13:sta, joka sanoo: kunnes me kaikki pääsemme yhteyteen uskossa ja Jumalan Pojan tuntemisessa, täyteen miehuuteen, Kristuksen täyteyden täyden iän määrään . On ilmiselvää, ettei tätä työtä ole saatu valmiiksi tämän päivän seurakunnassa. Sitä ei ole saatu päätökseen, koska viisi palvelulahjaa eivät ole seurakunnassa tekemässä sitä, mitä Jumala on kutsunut ne tekemään. Useimmissa tapauksissa vain muutamat näistä palveluviroista ovat toiminnassa. Ei ole mikään ihme, ettei Kristuksen Ruumis ole saavuttanut aikuisuutta eivätkä sen jäsenet ilmennä Kristuksen luontoa.

Jumalan lupaus meille
Jumala ei ole tarkoittanut, että Hänen lapsensa kamppailevat hengellisesti, kunnes Jeesus palaa takaisin. Hän on jo tehnyt meistä enemmän kuin voittajia rakkautensa kautta (Roomalaiskirje 8:37 KJV). Hän on asettanut meidät istumaan taivaallisiin Kristuksessa Jeesuksessa (Efesolaiskirje 2:6 RK). Henki on jo annettu meille perintömme vakuutena (Efesolaiskirje 1:14). Apostolien teot 1:8:n mukaan meille on annettu voima olla sitä, mitä Jumala on kutsunut meidät olemaan, eli ilmestyneitä Jumalan poikia.
Kun kerran sinulla on kaikki nämä mahtavat ja ihmeelliset Jumalan antamat lupaukset sekä kaikki, mitä Hän on tarjonnut, niin sinulla on vain yksi kysymys vastattavana: Mikä estää sinua muuttumasta ilmestyneeksi Jumalan pojaksi? Nimenomaan prosessi, jonka aikana löydetään nuo esteet ja poistetaan ne yksitellen, mahdollistaa ilmestyneeksi Jumalan pojaksi muuttumisen.

© 2021 Servants of the Lord Ministries. All rights reserved. Powered by YOOtheme.